[ Exclusive ] Keganasan Janna Nick terbukti bila bergaduh dengan Ruhainies buat keadaan menjadi kritikal panas buat ramai TERPAKU DIAM…

Jika baru-baru ini media sosial dihangatkan dengan pergaduhan antara pelakon Hafidz Roshdi dan Uqasha Senrose, terbaru pelakon yang kian memuncak popularitinya Janna Nick ada memuat naik sebuah video serta kapsyen yang mencalarkan imej pelakon tersebut.

Namun, tindakan itu dianggap kurang matang sama sekali oleh Ruhainies,bagi pelakon ini, walaupun ada perbalahan antara mereka, namun tidak perlulah diheboh hingga ke media sosial.

Ruhainies akui terkilan dengan tindakan Janna dan dirinya tidak pernah ada niat ingin memanjangkan isu pergaduhan ini. Ruhainies juga sudah pernah membuat kenyataan dimana dia sudah memaafkan kesalahan Janna dan pengakuan itu dibuat secara terbuka kepada media baru-baru ini.

“Saya tidak mahu ada lagi salah faham antara kami dan memilih untuk berdamai. Industri hiburan kecil dan tidak mustahil, kami akan disatukan dalam produksi lain nanti. Sedapat mungkin, saya enggan mencari musuh kerana saya di sini untuk bekerja.

Walau bagaimanapun, Ruhainies tetap kecewa apabila Janna memuat naik video serta kapsyen untuk memburukkan nama pelakon ini. Namun, Ruhainies percaya ada pihak yang mengetahui perkara sebenar yang terjadi.

Sebelum ini timbul isu dimana Janna menghasut pengarah drama Michael Ang agar menggugurkan Ruhainies dari sebuah filem yang bakal diterbitkan. Namun salah faham muncul antara dua pelakon ini sehingga menyebabkan mereka tuding jari sesame sendiri.

“Ketika ini, saya memilih untuk tidak membalas semula perbuatan Janna itu kerana tidak mahu bertindak mengikut emosi. Namun, saya tidak teragak-agak untuk mengemukakan mesej yang dihantar Janna kepada saya apabila tiba masanya kelak,” katanya.

Tambah Ruhainies, sejak video tersebut dimuat naik, ramai netizen berpihak kepada Janna dan menuduh dirinya seorang pelakon bermulut jahat sekaligus boleh menutup periuk nasi pelakon ini.

“Perempuan tu kata aku sampah masyarakat, siap nak diludah lagi”- Runner kesal dihina!!

“Anggap saja dia sakit otak,” demikian nasihat netizen terhadap lelaki ini yang kesal dihina secara tiba-tiba oleh seorang wanita yang memandu kereta mewah dalam kejadian yang menimpanya baru-baru ini.

Nafiq Zafree, yang bekerja sebagai runner makanan separuh masa bagi mengumpul wang dan membantu keluarganya itu tidak menyangka pekerjaannya dihina dan dianggap sebagai sampah masyarakat.

Tiada angin, tiada ribut, malah dia menunggang motosikal dengan cermat tetapi secara tiba-tiba dimaki oleh wanita yang tidak didedahkan identitinya itu.

“Aku seorang runner kedai makan. Bekerja dan mengumpul duit untuk membayar yuran sem depan selain dari membantu keluarga.

“Setiap hari aku hantar makanan menggunakan motosikal jenis Honda Wave lama boss aku. Hari ini aku dihina oleh seorang perempuan bekerjaya (mungkin) yang naik kereta Mini Cooper merah di persimpangan lampu isyarat di taman perumahan aku.

“Biasalah di persimpangan lampu isyarat merah, mestilah berhenti. Tiba-tiba kereta perempuan ini berhenti di sebelah aku. Dia buka tingkap dan kemudian menjerit pada aku.

SAMPAH MASYARAKAT PUIIII!’

“Siap dia nak meludah aku lagi. Tiba-tiba saja dia nak menghina aku dah kenapa? Sedangkan aku tak mengancau sesiapa pun dan menunggang motosikal dengan elok saja.

“Takkan dia hina aku sebab aku menunggang motosikal? Aku tahu aku pakai baju selekeh saja gaya siap dengan sling bag, tetapi apa motif dia nak menghina aku yang naik motosikal ini?

“Tahulah naik kereta mewah tetapi itu bukan tiket untuk kau menghina orang sesuka hati saja. Semua orang mencari rezeki yang halal weh.

“Tapi itulah, harga mungkin menggunung, mampu memiliki kereta besar, gaji pun besar agaknya tetapi tiada keperluan nak menghina orang sesuka hati. Harta banyak tetapi kalau mentaliti kelas bawahan, boleh campak ke tong sampah,” tulisnya.

Hormatilah pekerjaan orang lain. Jangan anggap diri itu berkuasa apabila berada di atas atau lebih kaya dari mereka yang bergaji sederhana. Ada masanya kita akan berada di bawah juga.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*